The war (and the peace) between the verbal and the visual in Russian literary and painterly realism (Brunson M.J.) — различия между версиями
(Новая страница: «'''Brunson Molly Jo.''' The war (and the peace) between the verbal and the visual in Russian literary and painterly realism [Электронный ресурс]…») |
|||
Строка 11: | Строка 11: | ||
[[category:Записки охотника (произведение И.С. Тургенева)]] | [[category:Записки охотника (произведение И.С. Тургенева)]] | ||
[[category:Отцы и дети (произведение И.С. Тургенева)]] | [[category:Отцы и дети (произведение И.С. Тургенева)]] | ||
+ | [[category:Основы творческого метода]] | ||
+ | [[category:Тургенев и изобразительное искусство]] |
Текущая версия на 16:58, 3 августа 2021
Brunson Molly Jo.
The war (and the peace) between the verbal and the visual in Russian literary and painterly realism [Электронный ресурс] : A dissertation submitted in partial satisfaction of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Slavic Languages and Literatures in the Graduate Division of the University of California, Berkeley / by Molly Jo Branson. – Berkeley, 2009. – 351 p. – English. – ISBN: 9781124035338. – Доступ из БД ProQuest Dissertations & Theses Global (дата обращения 20.07.2017). – Режим доступа лицензионный.
Из содерж. дис.: Chapter 2 : A Mirror on the Road? Roads, Paths, Landscapes, and Other Ways of Engaging Critical Realism . P. 88–156.
Анализ построен на основе «Записок охотника» и романа «Отцы и дети» И.С. Тургенева и картины В.Г. Перова «Тройка».